In verband met de omstandigheden rondom het coronavirus start onze poliklinische apotheek met een tijdelijke bezorgservice voor medicijnen die wij uitsluitend in het Ommelander Ziekenhuis verstrekken.

Waarom doen we dit?

Wij doen dit om de hoeveelheid contactmomenten in de apotheek en het ziekenhuis te verminderen, ter bescherming van u en ons eigen personeel.

Wanneer gaan we over tot bezorging?

Als u een fysieke afspraak op de polikliniek of dagbehandeling heeft, dan kunt u de medicatie bij ons afhalen. We vragen u om dan de aanwijzingen van het personeel op te volgen.

Wanneer u geen fysieke afspraak in het ziekenhuis heeft, maar wel uw medicijnen nodig heeft, dan kunt u gebruik maken van de bezorgservice. Wij verzoeken u niet zelf naar het ziekenhuis te komen. 

Hoe ziet de bezorgservice eruit?

De bezorgservice wordt met de mogelijkheden van nu georganiseerd. Dit betekent dat het met eigen mensen en middelen wordt ingericht. Wij geven aan op welke dag er wordt gereden in uw regio, maar kunnen geen tijd opgeven.

De bezorgroutes zoals wij die hebben ingericht:

  • Maandag: regio Delfzijl - Delfzijl/Appingedam en omgeving (postcode 9901 t/m 9995)
  • Woensdag: regio Oldambt - Winschoten, Scheemda en omgeving (postcode 9671 t/m 9699)
  • Vrijdag: regio Midden-Groningen - Veendam/Stadskanaal/Pekela’s/Hoogezand (postcode 9469 t/m 9663)

Staat uw postcode er niet bij? Neemt u dan contact met ons op (apotheek@ozg.nl).

Hoe kunt u ons helpen?

  • Vraag tijdig uw nieuwe medicatie aan! Soms is het nodig om medicatie bij de leverancier te bestellen en duurt het enige dagen voordat we het in het ziekenhuis hebben. Vervolgens moet we het inplannen op de bezorgroute. Het kan dus ruim een week duren voordat we bij u in de regio zijn;
  • Vraag medicatie bij voorkeur via e-mail aan. U kunt ons bereiken op apotheek@ozg.nl;
  • Vermeld hierbij uw volledige naam, geboortedatum, adresgegevens en telefoonnummer;
  • Vermeld tot wanneer u medicatie in huis hebt;
  • Als u nog andere medicijnen nodig heeft die u voorgeschreven krijgt door behandelaren in het Ommelander Ziekenhuis, of u heeft een nieuwe naaldencontainer nodig, wilt u dat dan ook aangeven?

Wat wordt er van u verwacht op de bezorgdag?

  • Er wordt met u afgesproken op welke dag we bij u langs komen voor de bezorging. Wij vragen u om op deze  dag thuis te blijven totdat de bezorging heeft plaatsgevonden. Wij kunnen namelijk maar één keer langs uw deur komen;
  • Houd afstand. Het pakket wordt voor de deur geplaatst. Wij nemen dan 1,5 meter afstand. U kunt het pakket dan zelf pakken.

Wij willen u nogmaals op het hart drukken dat deze bezorgservice van tijdelijke aard is in verband met de omstandigheden rondom het coronavirus. 

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback