Onderstaande maatregelen gelden voor het Ommelander Ziekenhuis ter voorkoming van verdere verspreiding van het coronavirus. Wij realiseren ons dat dit geen fijne maatregelen zijn, maar wij zijn er tegelijkertijd van overtuigd dat deze maatregelen op dit moment noodzakelijk zijn om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk in te dammen. We vragen om uw begrip.

Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken zeggen wij geplande afspraken af. Op deze pagina vindt u informatie hierover.

Afspraak in het ziekenhuis   

  • De meeste geplande afspraken gaan niet door.
    Dit betekent dat de meeste geplande afspraken op de polikliniek, dagbehandeling, operatieafdeling, Medische Beeldvorming, Functieafdeling en Endoscopie niet doorgaan. Dit geldt ook voor afspraken in onze locaties in Delfzijl, Groningen en Veendam.
  • Uw behandelend arts beoordeelt of uw afspraak door moet gaan.
  • U wordt hiervan telefonisch of per brief op de hoogte gebracht.
  • We weten op dit moment nog niet per welke datum we weer afspraken kunnen gaan plannen. U krijgt vanzelf weer een nieuwe oproep.
  • We verzoeken u om ons niet zelf te bellen, maar om ons telefoontje of onze brief af te wachten. Onze medewerkerkers moeten veel patiënten per dag bellen. Zo kunnen onze medewerkers gestructureerd alle patiënten afbellen.
  • Heeft u wel een afspraak op de polikliniek? Er mag dan één persoon met u mee. Deze persoon mag geen gezondheidsklachten hebben.
  • Het Ommelander Ziekenhuis richt zich voorlopig alleen nog op coronazorg en acute spoedgevallen (inclusief bevallingen en zorg voor oncologiepatiënten).  

Nieuwe bezoekersregeling

Wilt u een bezoek brengen aan iemand in het Ommelander Ziekenhuis? Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperkten hebben we een aangepaste bezoekersregeling.

Heeft u vragen?

Wij verzoeken u dringend om ons niet gelijk zelf te bellen, maar kijk eerst in de veelgestelde vragen om een antwoord op uw vraag te vinden. Onze medewerkers zijn op dit moment druk bezig om patiënten te bellen. We vragen u ons telefoontje af te wachten en niet zelf te bellen. Zo kunnen onze medewerkers gestructureerd alle patiënten afbellen. Bovendien kunnen zij u vaak niet meer vertellen dan de informatie die op deze pagina staat. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden en kan uw vraag echt niet wachten, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. We vinden het vervelend dat we u niet van dienst kunnen zijn zoals u van ons gewend bent, maar onder de huidige uitzonderlijke omstandigheden is dat helaas niet mogelijk.

Alle informatie over het coronavirus in het Ommelander Ziekenhuis leest u via https://www.ommelanderziekenhuis.nl/corona.

Is met de informatie op deze pagina uw vraag beantwoord?
Wilt u ons helpen deze pagina te verbeteren?

Bedank voor het insturen van uw feedback